هتل آپارتمان و رستوران مرزبانی

هتل آپارتمان مرزبانی -تلفن: ۰۹۱۱۹۰۵۷۹۹۳ - ۰۱۳۴۴۶۵۲۶۸۰

هتل آپارتمان و رستوران مرزبانی

هتل آپارتمان مرزبانی -تلفن: ۰۹۱۱۹۰۵۷۹۹۳ - ۰۱۳۴۴۶۵۲۶۸۰

هتل آپارتمان و  رستوران مرزبانی

هتل آپارتمان و رستوران مرزبانی
آدرس : استان گیلان - ماسال
شاندرمن - خیابان شهید عبدالحسین زاده
تلفن: ۰۹۱۱۹۰۵۷۹۹۳ - ۰۱۳۴۴۶۵۲۶۸۰

Hotel Marzbani
Shanderman - Masal
Gilan Province
Contact us:+989119826955

۱۷ مطلب در مرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

آبشار واشیار - ییلاق النزه شاندمن

آرش مرزبانی | سه شنبه, ۲۶ مرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۱۴ ق.ظ



آبشار واشیار با ارتفاع نزدیک به ۱۵ متر در فاصله ۲ کیلومتری از  ییلاق النزه  واقع شده 

در روزهای گرمتر جای مناسبی برای آبتنی و وایستادن در زیر آبشار هست. سالهای گذشته زیر آبشار عمق بیشتری داشت تا اندازه ای که نزدیک به یک و نیم متر زیر آبشار خالی بود ولی در چند سال اخیر عمق زیر آبشار به یک متر رسیده.

مسیر دسترسی به این آبشار از جاده اصلی هم قابل توجه هست چون مسیر دالان شکل رو باید تا آبشار طی کنید

فاصله جاده اصلی با آبشار نزدیک به  ۲۰۰ تا ۲۵۰ متر میشه

حتما برای مسیر آبشار لباس  و کفش مناسب انتخاب کنید

اگه خواستید زیر آبشار هم برید حتما لباس همراهتون باشه .

جهت رزرو کلبه های چوبی ییلاق النزه با شماره ۰۱۳۴۴۶۵۲۶۸۰ و یا ۰۹۱۱۹۰۵۷۹۹۳ تماس بگیرید



  • آرش مرزبانی

امام زاده هاشم و محتشم اشکورات رودسر

آرش مرزبانی | سه شنبه, ۱۹ مرداد ۱۳۹۵، ۰۹:۲۸ ق.ظ

جهت عضویت در  کانال تلگرام ما میتواند بر روی این متن کلیک کنید.

تخفیف های ویژه تنها در لینک کانال ما ارائه می شود



در داخل بافت مرکزی روستای لشکان از توابع اشکورات علیا شهرستان رودسر ودر تپه طبیعی دهکده یکی اززیباترین بقاع متبرکه منطقه اشکورات وجود دارد که در نزد اهالی به نامهای هاشم و محتشم معروف است این بنا دارای ۴ایوان و۵پشته است که دو پشته آن در داخل ایوان و۳پشته آن در بیرون ایوانها قرار دارد.

بنا دارای ستونهای چوبی لاچنگری است در گذشته دارای سقفی از سفال چین بوده ولی در حال حاضر بصورت حلبسر جلوه می کند.

این بنا دارای دو در ورودی است که یکی در قسمت جنوبی و دیگری در قسمت شرقی است در دو طرف دودرورودی دو طاق نما باطاق هلالی دیده می شود در داخل بقعه ضریح چوبی ساده ای قرار دارد و در سمت غرب آن۳ طاق نما باطاق های هلالی مشاهده میشود.

مصالح استفاده شده در بنا از سنگ و گل و چوب تشکیل شده سقف آن در گذشته سفال و در حال حاضر از حلب است.

در بررسی این مکان و محوطه های اطراف آن سفال های از قرن ۸ و قرن ۹هجری دیده شده یکی از بارزترین تزیینات این بنا ۵پشته بودن سقف آن است که به طرز زیبایی چکش برگردان شده است.

همچنین ستونهای لاچ لنگری با سرستون های زیبای آن از عوامل هنری و تزیینی بنا محسوب میشود با توجه به روایتهای اهالی منطقه و همچنین نوع مصالح و فرم بنا و ستونهای لاچ لنگری که قابل مقایسه با دیگر بناهای دوره قاجار است به نظر میرسد قدمت بنا به دوره قاجاریه برسد.

این اثر ارزشمند تحت شماره ۱۰۵۸۹مورخ۱۳۸۲/۸/۲در فهرست آثار ملی جمهوری اسلامی ایران به ثبت رسیده است.
 گردآوری:عارف باباخانی
منبع: www.iranvillage.ir
  • آرش مرزبانی

سد شوک رودسر

آرش مرزبانی | سه شنبه, ۱۹ مرداد ۱۳۹۵، ۰۹:۲۴ ق.ظ


سد شوک با ارتفای ۱۸ متر در روستای شوک ساخته شده و آب زراعی بیش از ۵۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی و باغ های منطقه از جمله شالیزارها و باغ های فندق، گردو و گل گاو زبان را تامین می کند.

سد شوک در روستای شوک زیاز اشکورات رودسر ساخته شده است. این سد از سال ۱۳۸۳ عملیات اجرایی آن آغازشد و در سال ۹۳ به بهره برداری رسید.

از آب این سد بیش از ۵۰۰ هکتار زمین های کشاورزی و باغات فندق ، گردو و گل گاوزبان روستاهای اشکورات و همچنین مناطق ییلاقی املش بهره مند میشوند.

سد شوک از نوع سدهای خاکی است و  با ارتفاع ۱۸ متر در کنار روستای شوک زیاز ساخته شده است


  • آرش مرزبانی

کلوچه فومن

آرش مرزبانی | سه شنبه, ۱۹ مرداد ۱۳۹۵، ۰۹:۱۸ ق.ظ



کلوچه محلی فومن یکی از هزاران نوع شیرینی دلچسب ایران زمین است. مواد اصلی آن را آرد، تخم مرغ، شکر، روغن حیوانی، دارچین، وانیل، جوز و مغز هل تشکیل می‌دهند. امروزه در جاهای مختلف ایران پخت می‌شود، اما خاستگاه اصلی آن شهر فومن است.


  • آرش مرزبانی

نان محلی لنگرود

آرش مرزبانی | سه شنبه, ۱۹ مرداد ۱۳۹۵، ۰۹:۱۵ ق.ظ


در هنگام سفر به لنگرود و بازید از مراکز گردشگری این شهرستان حتما سری به لیلا کوه بزنید چون در ابتدای مسیر زنان سختکوش لنگرودی در دو طرف جاده با دستان پر تلاش خود مشغول پخت نان محلی (لاسو) هستند .هنگام گذشتن از این مسیر متوجه می شوید که بوی نان محلی همه جا را پر کرده و به ناچار مجبور به توقف می شوید و در کنار این مادران زحمتکش و با صحبت با این عزیزان که با لهجه شیرین خود طعم خاصی به دستپختشان می دهد از خوردن نان محلی با چای داغ لحظه نابی را سپری خواهیدکرد .

  • آرش مرزبانی

غار اسپهبدان رودبار

آرش مرزبانی | سه شنبه, ۱۹ مرداد ۱۳۹۵، ۰۹:۱۳ ق.ظ



غار اسپهبدان در استان گیلان شهرستان رودبار قرار دارد. این غار در روستای شاه شهیدان از توابع دهستان خورگام، بخش خورگام شهرستان رودبار واقع شده است. این غار که مربوط به عصر آهن می‌باشد، به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.


  • آرش مرزبانی

میل امام،املش

آرش مرزبانی | سه شنبه, ۱۹ مرداد ۱۳۹۵، ۰۹:۰۹ ق.ظ



این اثر در تاریخ ۲ آبان ۱۳۸۲ با شمارهٔ ثبت ۱۰۶۴۶ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. میل اُمام (meel omâm) که در میان مردم منطقه به برج امام و همچنین آتشکده ی دوران ساسانی معروف است، در فاصله یک کیلومتری شمال شرق روستای قدیمی و زیبای اُمام از توابع دهستان سمام بخش رانکوه شهرستان املش قرار دارد و دسترسی به آن از روستای سمام امکان پذیر است.

میل امام بلندترین نقطه کوه سومان سرا، در ارتفاع ۲۰۰۰ متری سطح دریا قرار دارد.ستوده درباره ی این قلعه نوشته است: در مشرق آبادی اَمام در فاصله ایکه به خط مستقیم در حدود یک کیلومتر بر فراز قله ای سنگی و خاکی میله ایاز سنگ نتراشیده و گچ بنا شده است. شکل این میل، استوانه ای است که کمیروی مخروط قرار دارد و … روی سراسر بدنه ی خارجی را با گچ غربالی و درشتسفید کرده بودند تا از دور نمایان شود، این برج را باید جزء برج هایراهنما دانست.

در فرهنگ جغرافیای ایران آمده است که در اطراف این میل بقایای ابنیه ی قدیمی از قبیل آجر و سفال مشاهده شده است، از این رو این برج، آتشکده و یا برج خبری بوده است. البته بعضی از ریش سپیدان محل هم معتقدند این محل در گذشته آتشکده بوده. از این نوع برج در اکثر نقاط کشور یافت می شود.

بر بالای تپه طبیعی، بقایایی از میل امام به ارتفاع ۶۷۰ سانتی متر دیده می شود(نزدیک به ۷ متر) قطر پایه های آن بین ۱۲۰ تا ۱۴۰ سانتی متنر مربع متغیر است. قط محیط بنا در قسمت فوقانی کم تر است و در سمت غربی با توجه به شیب کوه ارتفاع بیشتری دارد. قطر داخلی برج ۱۶۰ سانتی متر و ضخامت دیواره ی برج در  قسمت فوقانی ۱۱۴ سانتی متر است. در ورودی برج، سوراخ هایی تعبیه شده که احتمالا برای نصب تیر های چوبی سقف بوده است. در ارتفاع ۳۵۰ سانتی متری در جهات شمالی – جنوبی، دیوار برج باریک تر شده و بر آمدگی سکومانندی دارد که احتمالا برای استقرار دیده بان بوده است.

به نظر می رسد ارتفاع برج در گذشته بیش تر از ۶۷۰ سانتی متر بوده و بخشی از آن تخریب شده است، بقایای آن در سطح تپه پراکنده است. در داخل این میل در ارتفاع ۱۹۰ سانتی متری، تیر هایی موازی کف بنا نصب کرده بودند که بر اثر حفاری های غیر مجاز از بین رفته اند ولی جای بعضی از آن ها کاملا مشخص است. دیوار های خارجی بنا را با گچ سفید اندود کرده بودند تا بتوانند برای یافتن مسیر از میل به عنوان راهنما استفاده کنند. مصالح عمده ی این بنا سنگ لاشه، آجر، ساروج و گچ است.

با توجه به موقعیت این برج و اشراف آن بر ارتفاعات منطقه و روستا های هم جوار، می توان گفت از این میل برای دیدبانی و راهنمایی مسافران استفاده می کردند و شاید اطلاق نام میل امام بر آن، همین دلیل بوده است. هم چنین این احتمال وجود دارد که در دوره های مختلف از این میل برای ارسال پیام با دود، آتش و … استفاده می شده است.

  • آرش مرزبانی

ییلاق سرخ سنگان - سرسی(Serasi)

آرش مرزبانی | يكشنبه, ۱۷ مرداد ۱۳۹۵، ۰۳:۴۶ ب.ظ


این ییلاق یکی از مرتفع ترین ییلاقات شاندرمن است . عموما به ییلاقاتی که در آن رویش جنگلی نباشد به گویش تالشی بند میگویند

در لفظ تالشی به این ییلاق سرسی بند گفته میشود .  بدلیل سنگ های سرخ رنگی که در این ییلاق دیده می شود به آن ییلاق  سرخ سنگان هم گفته میشود.

از قدیم ادعا می شده است که در این ییلاق منابع و ذخایر آهن و مس داشته ولی تاکنون بررسی کارشناسانه ای در این خصوص صورت نگرفته است

طبیعت این ییلاق سرد است و در صورت سفر به این ییلاق حتی در تابستان لباس گرم فراموش نشود


  • آرش مرزبانی

گردشگری رشت

آرش مرزبانی | شنبه, ۱۶ مرداد ۱۳۹۵، ۰۴:۳۴ ب.ظ


رشت یکی از کلان ‌شهرهای ایران و مرکز استان گیلان در شمال ایران و مرکز شهرستان رشت است. این کلانشهر همچنین بزرگترین و پرجمعیت ‌ترین شهر شمال ایران در بین سه استان حاشیه ‌ای دریای خزر (مازندران، گیلان و گلستان) و بزرگترین شهر گیلک نشین محسوب می‌ شود. البته بسیاری از مردم این شهر این دریا را کاسپین می‌نامند. رشت در ۴۹ درجه و ۳۶ دقیقه طول شرقی و ۳۷ درجه و ۱۶ دقیقه عرض شمالی واقع شده و فاصله آن از تهران ۳۲۵ کیلومتر می‌ باشد. همچنین شهر رشت با مساحت ۱۸۰ کیلومتر مربع در زمینی مسطح و هموار به ارتفاع ۵ متر از سطح آب‌های آزاد قرار دارد. بر اساس سرشماری رسمی در سال ۱۳۹۰ جمعیت آن ۶۳۹،۹۵۱ نفر بوده‌ است.

سایت گردشگری گیلان

شهرستان زیبای رشت مهم ترین منطقه‌ی استان گیلان بوده و این منطقه‌ی سرسبز و زیبا را هیچ قلمی یارای توصیف ندارد و فقط باید به نظاره نشست. چشم اندازها و مناظر طبیعی این منطقه به قدری پرجلوه و باشکوه هستند که توان توصیف را از هر کس گرفته و فقط دیدن را یادآور می ‌شوند. به نوشته برخی از محققان؛ رشت در پیش از اسلام و دست کم در دوره ساسانیان وجود داشته است. در زمانی ‌که حکومت ساسانی رو به فروپاشی می ‌رفت، ‌حکمرانی مستقل این دیار را گیلان‌شاه می نامیدند. پس از غلبه اعراب بر ایران، اولین بار، که نامی از رشت به میان آمد، سال ۶۱ هجری قمری بود.
ایجاد بنای اولیه رشت را با احتمال زیاد به قبل از اسلام و به دوره ساسانیان نسبت می‌ دهند و بنا بر روایت دیگری این ناحیه در گذشته دور، زیر آب های دریای ‌مازندران قرار گرفته بود، اما به تدریج و بر اثر رسوب زیاد و تبخیر آب، اراضی گیلان و ناحیه‌ای که امروزه به نام رشت معروف است از آب خارج شدند. این ناحیه چون دارای منابع طبیعی مانند جنگل و زمین های مناسب کشاورزی بوده، به سرعت به صورت دهکده‌ای درآمده و قابل سکونت شده است.
این ‌منطقه تا پیش از دوره صفویه اهمیت زیادی نداشت و رشد آن از این دوره و به خصوص در زمان شاه عباس شروع شد و به مرور بر اهمیت آن افزوده شد. مهم‌ترین صنایع دستی این شهرستان را سبدبافی، حصیربافی، نمدمالی، صنعت ریسندگی و بافندگی، صنایع چوب‌کاری و سفال گری تشکیل می‌دهند که به طور کامل در صنایع دستی استان گیلان آورده شده است.
ده ها اثر طبیعی از قبیل انواع چشمه‌های طبیعی و آب معدنی، جنگل‌های پرشکوه، سواحل کم نظیر دریای مازندران، روستاها و دهکده‌های ساحلی و جنگلی، رودخانه های پرآب و خروشان‏ آبشارهای متعدد به همراه ده ها اثر تاریخی از قبیل عمارت ها و کاخ‌ها، امام‌زاده ها و… تنها برخی از جاذبه های این شهرستان با ارزش استان گیلان را شامل می شوند.
.
مشخصات جغرافیایی رشت :
همسایگان‌ شهرستان رشت از شمال دریای ‌مازندران، از شمال ‌خاوری ‌و خاور آستانه اشرفیه و املش، از جنوب‌ خاوری سیاهکل، از جنوب رودبار، از جنوب باختری شفت، از باختر صومعه سرا و فومن و از شمال باختری بندر انزلی است. آب و هوای آن معتدل و بسیار مرطوب است و میزان بارندگی سالانه حدود ۱۵۰۰ میلی متر است و میزان ریزش باران سالانه اش از همه جای ایران بیشتر است. دو شاخابه از سفیدرود، یکی سیاهرود بار و دیگری گوهر رودبار از دو سوی شرق و غرب شهر رشت روانند و سرانجام به مرداب انزلی می ریزند.
رشت به سبب ریزش باران‌های ریز و یکریز (باران ریزه) به شهر باران‌های نقره‌ای لقب داده شده است. در اساطیر ایران باستان الهه باران تیشتر نام دارد و احتمال می‌رود واژهٔ رشت صورت تغییر یافته تیشتر باشد، چرا که آثار بازمانده از فرهنگ ایران باستان در گوشه‌هایی از فرهنگ بومی گیلان نمودهایی کم رنگ به جای گذاشته‌است.
آب و هوای گیلان را از نظر جغرافیایی اب و هوای معتدل کاسپین نامیده‌اند که همانند آن نه فقط در داخلهٔ غالب ممالک آسیا، بلکه در هیچ قسمت دیگر ایران هم مشاهده نمی‌شود، علت این وضع خاص اقلیمی را دو عامل جغرافیایی می‌توان دانست: یکی پستی فوق العاده سواحل و دیگری بادهای منطقه‌ای کاسپین که معمولاً در جهت معکوس عقربه‌های ساعت جریان پیدا کرده و در سواحل جنوبی کاسپین بیشتر از مغرب به وزش در می‌آیند.
بر اساس آمارهای منتشر شده از سوی سازمان هواشناسی، متوسط بارندگی در سال ۱۳۵ روز است. کمترین بارندگی در ماه‌های تابستان به خصوص مرداد و بیشترین ان در پائیز به ویزه مهر و آبان می‌باشد. ولی این امر ثابت نیست و گاهی ماه‌های فروردین، آبان، دی، بهمن و اسفند دارای بیشترین میزان بارندگی در سال می‌باشد.

باران‌های مداوم در رشت و گیلان، مردم این منطقه را وادار نمود، که در ساخت بام‌های خود از پوشش مناسبی بهره گیرند و بهترین و مناسب ترین پوششی که برای بام‌های خود اختیار کرده‌اند، استفاده از سفال بوده‌ است، به طوری که این شهر در سال‌های نه چندان دور به شهر بام‌های سفالی مشهور بوده ‌است

  • آرش مرزبانی

ییلاق النزه - دشت النزه - ییلاق شاندرمن

آرش مرزبانی | شنبه, ۱۶ مرداد ۱۳۹۵، ۰۳:۵۷ ب.ظ

ییلاق النزه - شاندرمن

ییلاق النزه در میان کوههای سر به فلک کشیده شهرستان شاندرمن است .ایـن ییـلاق در یکـی از مسیر های مـهم زندگــی عشایـــر مردمــان این منطقه واقع شده است.آب و هوای ییلاقی و مطبوع در فصل بهاروتابستان، طبیعتی بکـر در میان جنگل های انبـوه و سر به فلک رسیده درختـان راش و چشمه های متعدد جـاری در دشت این ییلاق نوید تجربه طبیعتی بــکر و منحصر بفرد را به هـر بیننده ای میـدهد.زندگی در این ییلاق هنوز به سبک  سنتی خود جریـان دارد . صدای پرندگـــان،صـدای آب ، صــدای رمـه های  گوسفنــدان و بــزها، گـله های اسب هـای وحشی، حضور گـاو و گـاومیش در کنـار انسان نیاز تطبیــق انسـان به طبیعت را یادآور میگردد.آسمان شب این ییــلاق در صورت عدم وجود مه ، بسیار زیباست. هــوای پاک و عاری از هــرگونه آلودگی ، ستارگان شب را درخشان تر در چشم بیننده می نمایاند.با توجه نوع اقلیم و آب و هوای کوهستانی در ییــلاقات شاندرمن شب ها حتی درتابستان هم سرد است.برای گرمایش در این منطقه از بخاری هیزمی استفاده میشود. همچنین گـــاهی اوقـات هم برای پخت غذا و یا دم کردن چای نیز از این بخاری ها استفاده می شود.شکستن هیزم بیشتر توسط فرزندان پسر خانواده انجام میشود ولی در بعضی موارد زنها و دختران تالشی هم کار هیزم شکنی را انجام میدهند.دور هم نشینی در شبهای سرد و نوشیدن چای و خوردن ازگیل و گلابی وحشی نگهداری شده در آب نمک در کنار بخاری هیزمی و عدم دسترسی به آنتن های اپراتورتلفن همراه میتواند باعث لذت بردن از تک تک لحظات و باهم بودن بشود.
 در فاصله نزدیک به ۳ کیلومتـری ییلاق النزه آبشار واشیــار واقع شده است. کلمه واشیار در زبان تالشی به مانند باد تعبیر میشود. ارتفاع این آبشار نزدیک به ۱۲ متر است. مسیر دسترسی به این آبشار بدلیل فرسایش سنگها توسط جریان آب دره ، در بعضی از نقاط بصورت دیواره ای است. در تابستانها و در روز های گرم سال امکان آبتنی کردن و رفتن در زیر آبشار امکان پذیر است.در گذشته عمق حوضچه زیر آبشار نزدیک به ۲ متر بود ولی در سال های اخیر بدلیل پرشدن داخل حوضچه از جابجایی سنگها ی کوچک در بالا دست  عمق آن به کمتر از ۱.۵ متر کاهش یافته است.

جهت رزرو کلبه های چوبی ییلاق النزه با شماره ۰۱۳۴۴۶۵۲۶۸۰ و یا ۰۹۱۱۹۰۵۷۹۹۳ تماس بگیرید


  • آرش مرزبانی

استخر لاهیجان

آرش مرزبانی | سه شنبه, ۵ مرداد ۱۳۹۵، ۰۷:۳۵ ق.ظ



در بخش شرقی لاهیجان و در پایین قله‌ای سرسبز و پوشیده از شمشاد به نام شیطان کوه که در قدیم آن را شاه‌نشین کوه می‌نامیدند، استخری بزرگ به وسعت 17 هکتار و عمقی در حدود 4 متر قرار دارد که در گذشته مخزن آبی برای آبیاری مزارع برنج بوده و توسط آب‌های جاری شده از کوه تغذیه می‌شد. در وسط استخر جزیره‌ زیبایی وجود دارد (در گذشته به آن «میان پشته» گفته می‌شد) که به وسیله یک پل سیمانی طویل، به حاشیه جنوبی استخر متصل شده است. طول حاشیه این استخر نزدیک به 2 کیلومتر بوده که در کنار بلواری زیبا قرار دارد و دور تا دور استخر را احاطه کرده و از مراکز دیدنی و تفریحی مهم لاهیجان می‌باشد.

گفته می‌شود این استخر به دستور شاه عباس صفوی احداث شده است و در قسمت جزیره آن برای خود قصری عظیم جهت سکونت خود در اوقاتی که به لاهیجان می‌آمده، بنا نهاده بود که در حال حاضر هیچ گونه اثری از آن بنا باقی نمانده است.

  • آرش مرزبانی

رودخانه سفیدرود

آرش مرزبانی | سه شنبه, ۵ مرداد ۱۳۹۵، ۰۷:۲۱ ق.ظ

جهت عضویت در  کانال تلگرام ما میتواند بر روی این متن کلیک کنید.

تخفیف های ویژه تنها در لینک کانال ما ارائه می شود


رودخانه سفیدرود به عنوان مهمترین عارضه طبیعی جلگه گیلان را به دو بخش غربی و شرقی تقسیم می کند در قدیم به این دو بخش بیه پیش و بیه پس گفته می شد. این رودخانه به طول 650 کیلومتر از سلسله جبال زاگرس سرچشمه می گیرد و پس از عبور از استان های کردستان،‌ آذربایجان و زنجان از دره منجیل و امامزاده هاشم وارد دشت گیلان می شود و در دهستان چهارده به شهرستان آستانه اشرفیه می رسد و پس از عبور از دهستانهای چهارده، کیسم، کورکاء و دهسر در این شهرستان در کیاشهر به دریا می پیوندد. رودخانه سفیدرود که آن را سپیدرود و اسپیدرود هم گفته اند سالانه حدود 5953 متر مکعب آبدهی دارد و حوضه آبریز آن معادل 58 هزار کیلومتر مربع است. عبور این رودخانه زیبا و خروشان از شهرستان جلگه ای آستانه اشرفیه با استمداد از هوای مطبوع استان گیلان جلوه هایی بکر و خدادادی از طبیعت گیلان را به وجود آورده است. ساحل زیبای رودخانه سفیدرود مملو از درختان و گیاهان طبیعی با عبور از لابه لای شالیزارهای چشم نواز آستانه، هر بیننده ای را به خود جلب می کند. در فصول بهار و تابستان بسیاری از مسافران و گردشگران ساحل این رودخانه را برای استراحت و بهره بردن از طبیعت انتخاب می کنند . ماهیگیری در حاشیه این رودخانه یکی از تفریحات مردم گیلان است تا ساعاتی خوش را در کنار طبیعت با تماشای امواج زندگی بخش سفیدرود بگذرانند.

  • آرش مرزبانی